Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Trettionde mars - veckan i korthet

Av Mikaela - 30 mars 2012 14:35

Herre gud, en hel vecka har gått sedan jag uppdaterade senast. Blev ett mysigt släktkalas på lördagen, där jag fick väldigt uppskattade bidrag till mitt körkort. På söndagen tog jag det allmänt lugnt och åkte bara iväg och träffade en vän till mig som jag inte träffat på länge. På måndagen var det jobb som gällde hela dagen, och på tisdagen körde jag totalt 3 lektioner. Den första gick höjd särskilt bra, och mådde riktigt dåligt efter den, men efter de två sista hade allting vänt, och det kändes bra igen. På onsdagen blev det ytterligare en körlektion, och det börjar kännas som att körningen går framåt med stormsteg. Åkte också iväg och hämtade ut mitt nya pass och id då, så nu är det problemet ur världen. Igår jobbade jag min sista dag, och var så duktig att jag åkte på en shyst dusch av kokande vatten en timme före jag slutade. Vänstra handleden är lätt öm idag kan jag ju säga.. Hur som helst skulle jag kört en dubbel körlektion idag, men jag tabbade mig rejält och försov mig, så blev bara en enkel iaf, som tur var gick den helt okej. Efter det blev det lunch i stan med en omtyckt farbror som jag inte träffat på länge, och nu ska jag hem och ta hand om min syster och hunden hela helgen.. Nästa vecka blir det till att vara hemma på måndag, köra en enkellektion på tisdag, en dubbel på onsdag, och sen gillinge på torsdag. Efter det är det fasen inte långt kvar till uppkörningen kan jag ju säga.. Nervositeten börjar redan komma smygandes :p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 25 april 2012 22:29

Haft en otroligt lång och härlig dag, som jag blivit helt slut av. Men ack så härligt! Började med nästan 2 timmars barnpassning. Sen någon timmes städning när Matilda kom hem. Efter det åkte vi ut till lite kunder, bland annat kolla om ett sto v...

Av Mikaela - 25 april 2012 10:29

Vi har en riktigt fin dag här nere. Solen skiner, fåglarna kvittrar vilt och hönsen kacklar på där ute. Började dagen med lite frukost och sen passa Lisa en dryg timme medan Pontus åkte iväg med Jörgel till lite kunder, och Matilda var iväg hon ock...

Av Mikaela - 24 april 2012 10:39

Hade en riktigt lång och härlg dag igår. Gick upp redan 01.45 på natten, och kom inte i säng igen förrän runt 22.00 tror jag. Där i mellan blev det att åka ner till skavsta och hoppa på flyget till tyskland, landa och möta upp Matilda. Komma fr...

Av Mikaela - 23 april 2012 02:34

Ja, nu är vi påväg. Sitter med Pontus och hans pappa i bilen, på väg in till centralen. Därifrån blir det flygbuss till skavsta, och sen flyg till memmingen, och sen när vi landat i Tyskland, kommer Matilda och hämtar oss. Peppad tjej!! Om tolv timma...

Av Mikaela - 20 april 2012 15:20

Ja, nu är det evigheter sen jag skrev sist. Eller i alla fall dryga 2 veckor sen. För två veckor sen hade jag inte varit på gillinge. För 2 veckor sen hade jag inte skrämt skiten ur mamma och Robban. För 2 veckor sen hade jag inte börjat tveka....

Sök i bloggen

Presentation


Mitt liv vänder, från en sluten psykiatrisk avdelning i stockholm, till drömjbbet i tyskland. Följ med i förberedelserna och sedan på själva resan.
Det här kommer bli den största och bästa vändning i mitt liv.

Skriv i Gästboken!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards