Alla inlägg den 20 april 2012

Av Mikaela - 20 april 2012 15:20

Ja, nu är det evigheter sen jag skrev sist. Eller i alla fall dryga 2 veckor sen.

För två veckor sen hade jag inte varit på gillinge.

För 2 veckor sen hade jag inte skrämt skiten ur mamma och Robban.

För 2 veckor sen hade jag inte börjat tveka.

För 2 veckor sen var det väldigt annorlunda.


För 3 nätter sen var jag magsjuk. Spydde och fick inte sova ordentligt.

Morgonen därpå skrev jag teoriprovet.

Yttligare en dag senare körde jag upp.

Och tro det eller ej. Men jag klarade båda momenten på första försöket.

Så nu har jag körkort. Helt galet.


Var ute och körde helt ensam för första gången igår.

Fick mig en liten skön suprise när jag insåg
"jaha, det är ett P-garage, inte en vanlig parkeringsplats" ,

jag som aldrig kört i ett p-garage tidigare, och morsans bil som är ganska stor..

Men det gick bra. Sen blev det lite strul när jag inte kom in i rätt körfällt när jag skulle svänga,

utan var tvungen att vända så fort som möjligt, och sen öva lite mer mörkerkörning

när jag var på väg hem sen, kom inte hem förrän 22.00 :p


Idag hängde jag med Robban och skulle se till att han kunde hämta sin bil på

verkstan. Han körde dit, hoppade in i sin bil, och så körde jag hem mammas bil igen.

Så idag blev det till att köra på färjan själv. Också första gången jag gör.


Skönt att känna att jag både vågar och klarar av det iaf :D


  
       

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Mitt liv vänder, från en sluten psykiatrisk avdelning i stockholm, till drömjbbet i tyskland. Följ med i förberedelserna och sedan på själva resan.
Det här kommer bli den största och bästa vändning i mitt liv.

Skriv i Gästboken!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards