Alla inlägg den 25 april 2012

Av Mikaela - 25 april 2012 22:29

Haft en otroligt lång och härlig dag, som jag blivit helt slut av. Men ack så härligt!

Började med nästan 2 timmars barnpassning. Sen någon timmes städning när Matilda kom hem.

Efter det åkte vi ut till lite kunder, bland annat kolla om ett sto var dräktigt och en veterinärbesiktning av en ponny som skulle säljas. När vi kom hem igen blev det en liten fika, och sen full fart ute i det som ska omvandlas från ett ko- till ett häststall. Riktigt mycket att fixa med där ute, och bara det jag gjorde idag motsvarar väl minst ETT gympass.

Kom inte in igen förrän strax efter 8 på kvällen, och då blev det till att laga lite middag.

Väl efter det kröp jag ner i ett både välförtjänt och välbehövt bad. Hur skönt som helst att spola av sig allt byggdamm!


En helt annan sak - älskar deras väderbyten. Igår växlade det mellan sol, snö och spöregn tillsammans med snålblåst.

Idag var det istället solit hela dagen, och temperaturen gick upp i hela 19 grader. Till och med så jag blev lite lätt röd om axlarna efter att ha stått ute i bara linne någon timme.


Någon dag när jag inte är fullt lika trött som nu, och jag har en lite stund över sådär, så ska jag lägga upp massa fina bilder som jag tog idag. Så otroligt vackert här!! :D

Av Mikaela - 25 april 2012 10:29

Vi har en riktigt fin dag här nere. Solen skiner, fåglarna kvittrar vilt och hönsen kacklar på där ute.

Började dagen med lite frukost och sen passa Lisa en dryg timme medan Pontus åkte iväg med Jörgel till lite kunder, och Matilda var iväg hon också.
Blev till att gå ut och busa lite i det fina vädret med lilltjejen. Och guuud så spännande det kan vara att springa upp och ner för en träskiva som lutar lite :p för att inte tala om att vilja jaga katterna som springa in och ut i stallet :p

Just nu sitter Matilda med någon försäljare och jag har en liten stund helt för mig själv.

Ska nog ladda telefonen så jag kan gå ut och ta lite bilder. Så otroligt vackert här! Helt magisk utsikt över Alperna :)


Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Mitt liv vänder, från en sluten psykiatrisk avdelning i stockholm, till drömjbbet i tyskland. Följ med i förberedelserna och sedan på själva resan.
Det här kommer bli den största och bästa vändning i mitt liv.

Skriv i Gästboken!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards